Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 11 januari 2011

My one and only


Idag bjöd jag hem Frida och Stina efter jobbet för en mysig filmkväll. Jag har en regel hemma att mina gäster alltid får välja film ur min "lilla" samling men dagens gäster var helt bedrövliga på att välja nånting. Dom gav upp efter 2 minuter och började prata om våra gitarrer istället och sen tappade jag ett glas i golvet. Hej och hå. Tillslut blev det iallafall en film som heter My one and only som ingen av oss hade sett. Jag hittade den på Media Markt för nån vecka sen. Läste på baksidan och tyckte att den verkade bra.
Vi satte oss i soffan med godis, chips, popcorn och kryddiga ostbågar men ingen åt nästan nånting.
Filmen handlade iallafall inte riktigt om det jag trodde när jag läste baksidan. Jag trodde det var en lite snyftig kärlekshistoria men det var inte bara det. Filmen är baserad på en historisk persons sommar i sitt unga liv.
Den var bra och lite mysig och rolig. Jag vet en som hade gillat den eftersom den utspelar sig på 40/50 talet.
Det var en helt lagomt mysig filmkväll med brudarna. Nu har dom åkt hem och jag ska lägga mig och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar