Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 23 januari 2011

Travian


Det finns ett web-spel som heter Travian som jag har fastnat för.
Det är ett jäkligt töntigt spel egentligen men jag kan ändå inte sluta spela.
Som Farmville på Facebook.

I det här spelet ska man iallafall välja om man vill vara Romare, German eller Galler sen får du en liten by som du ska utveckla. Man kan även göra trupper och attackera andra och sånt tjaffs men det gör inte jag. Jag vill bara bygga. Sen kan man skaffa fler byar och ha ett helt imperium. Helt fantastiskt!
Jag har alltid tyckt om spel där man bygger egna grejer som Sims, SimCity och Zoo Tycoon. Det här är lite samma men väldigt mycket sämre. And I love it!
Nu under den här omgången så har jag börjat spela ganska nyligt och det är en 8 årig liten kille som har skrivit till mig och vill vara med i min allians. Som heter Lady Gaga. Haha. Helt söt. Han stavar fel hela tiden och pratar om halvt obetydliga saker men jag tycker han är så söt som vill spela med en gammal kärring. Haha.

Det är ett halv fjantigt spel men kul att sitta och klicka nån gång ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar