Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 31 januari 2011

Step

Idag fick jag äntligen äntligen gå på mitt första step pass ever. Jag gick ut till bussen tidigt och hade sån tur att den inte var inställd. Tack Uppsala Stadsbussar!
För er som inte vet vad step är så är det som aerobics fast med en bräda inpusslad i programmet. Det är sjuuukt jobbigt att springa upp och ner på den där jäkla brädan i en timme. Men det var jäkligt roligt. Jag tror aldrig jag har svettats så mycket som jag gjorde idag.
Det var dock lite svårt för mig som är nybörjare och jag hängde inte alls med på vissa steg. Sen såg jag att alla rutinerade steppare fladdrade med armarna också men jag kan erkänna att jag koncentrerade mig bara på benen under hela passet. Det var nog svårt. Det var ett moment då man gick upp på brädan och vända sig helt om och sen skulle man gå åt nått håll och göra en snurr och sen skutta över brädan eller nått och jag ställde mig ju längst bak för att kunna se alla andra men när vi skulle dansa åt andra hållet så fatta jag ju ingenting för det fanns ingen att titta på. *andas* Men jag körde min egen lilla version som säkert var mycket coolare än det dom andra gjorde.
Jag har bokat in mig på ett step pass på söndag. Samma instruktör och samma rörelser. Får se om jag lyckas röra armarna nånting eller kanske lära mig snurren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar