Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 27 januari 2011

Torsdag

Idag har det hänt ganska mycket.
Först var jag och Emma på Ica Maxi och handlade lite.


Sen var jag till Sävja för att lämna Chance.
Han skulle paras och sen fick han vara kvar hos Mikaela.
På söndag flyttar han tillbaka till Lotta nere i Kalmar.
Det känns både tråkigt och skönt.


Sen kommer dagens hat-historia!
Jag hade bokat en plats på ett step-pass idag.
Det skulle bli mitt första ever och jag var super taggad.
Passet började 19:00 och jag skulle ta bussen.
Det tar ca 7 minuter att åka från mig till gymmet.
Jag gick ut för att ta bussen som gick 18:29.
Men den bussen kom aldrig.
Som tur är går bussarna en gång var tionde minut så jag hinner med nästa.
Så jag står ute i kylan och väntar.
Klockan blir 18:39 då nästa buss ska komma.
Den kommer inte...
Jag börjar bli både stressad och förbannad.
På andra sidan gatan så har det åkt 4 bussar åt fel håll men ingen går in mot stan.
Klockan 18:51 kommer en buss jävel men då är jag redan försenad.
Jag åker in till gymmet iallafall och springer till instämplingen men det är försent.
Passet har redan börjat och det var i princip fullt och gick inte att boka en plats.
Så tack vare Uppsala fucking jävla buss så missade jag mitt pass och fick en varning.
Jag gick in på gymmet istället och snodde en crosstrainer sen gjorde jag några maskiner.



Efter gymmet gick jag och Jennifer och solade solarium.
Det har jag inte gjort på flera år.
O gud så skönt det var!
Varmt och gosigt och avslappnande.


Nu är jag hemma och har käkat.
Ska ta ut min lilla gose-nalle sen blire duschen och sängen.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar