Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 14 maj 2011

Cesar Millan Live på Hovet


Torsdagen den 12 Maj var det äntligen dags!
Cesar Millan, min gud, kom till Sverige.
Och jag hade en biljett till showen!

Jag och Mikaela köpte varsin biljett för jätte längesedan och vi hade väntat så länge att hon till och med glömt att vi skulle dit. Men så igår var det äntligen dags.
Vi körde till Hovet och fick stå i bilköer och letade parkering i en evighet.
När vi äntligen hittat en parkering sprang vi in på Hovet och hittade våra platser. Och där var han. På scen. Den mannen jag beundrar allra mest i hela världen! Den lilla ettriga mexikanen med en känsla för hundar som ingen annan har.
Jag fick kämpa lite i början för att inte börja böla mitt i hela showen men ögonen var fuktiga ett bra tag. Så mycket beundrar jag den här lilla karln!

Under showen pratade han mycket om vilken typ av problem han stöter på i sitt jobb när han åker från hem till hem i USA och hjälper alla dumma amerikaner med sina hundar. Den ena historien var roligare och mer bisarr än den andra. Sen berättade han om sin uppväxt och hur hundar funkade i familjen när han var liten.
Det var även hundar på scen. Några få utvalda svenskar fick gå ut på scen med sina hundar och antingen få hjälp med typiska vardagsproblem eller visa upp sina fantastiska färdigheter. Det var en blindhund som fick visa hur den jobbade och sen kom ett freestyle ekipage på slutet. Han var riktigt impad!
Hundarna med "problem" var hundar som drog i kopplet, hoppade på folk, var besatta av leksaker osv. Och när ägarna först höll i kopplet var hundarna helt hopplösa. Sedan tog Cesar kopplet och behövde bara rätta hunden 1-5 gånger sen var deras "besatthet" helt bortblåst. Och publiken jublade!

DÄR SER NI ALLA JÄVLA KÄRRINGAR SOM FÅTT FÖR ER ATT HAN ANVÄNDER EL OCH KRÄKHALSBAND!!!! NI KAN GÅ OCH GRÄVA NER ER OCH ALDRIG KOMMA UPP IGEN!!!! CESAR ÄGER ER ALLA!!!!

Ursäkta språket men jag är fan förbannad. Det känns dock som jag fått min hämnd nu när han bevisat hur bra han är. Han tog kopplet på en hund som drog som en galning och höll kopplet med 1 finger och hunden följde honom som en hund ska. Efter 1 minut. Så bra är han! Han använder inte våld för att kontrollera hundarna. Han använder sitt kroppsspråk och sin energi. Precis som vilda hundar gör mot varandra.

Det var helt fantastiskt att få se honom live! Han har sån energi! Och hans son var med också och han var riktigt cool han med. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Jag hoppas verkligen att han kommer igen nån dag.

Jag köpte en jätte snygg Cesar tröja. En svart hoodie som det står Pack Leader på ryggen på. Den ska jag ha när jag är ute med mina 50 hundar utan koppel och alla lyder mig vad jag än säger.

Jag är så glad att vi hade biljetter! Det här var en riktigt stor dag i mitt liv.
Cesar Millan är den enda inom hundvärlden som jag ser upp till!

1 kommentar:

  1. När kommer bild på tröjan?

    Vad är kräkhalsband? :S

    Svara gärna i min blogg :)

    SvaraRadera