Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 21 maj 2011

Yantra tofflor


Tidigare i veckan gick jag in på Life på Gränby Centrum och köpte 2 par Yantra tofflor till mig och Jimmy. Dyra var dom men dom ska tydligen göra underverk med diverse delar på kroppen så jag tänkte väl prova.

Första gången man tar på sig dom så vill man typ dö för det gör jätte ont. Men samtidigt så inser du hur mycket problem du har eftersom dom tydligen trycker på dom punkter som är sammankopplade med delar på kroppen som behöver lite healing. Och mina tryckte typ överallt. Hahaha.
Dom funkar på samma sätt som zon-terapi.

Jimmy kände ingenting när han tog på sig sina men gick glatt runt i dom ändå. Dom ska tydligen hjälpa en att sova bättre och han sover som ett litet barn så det kanske hjälpte även om han inte fick skit ont som jag.

Jag försöker använda mina 2-3 gånger om dagen en kortare stund. 10-15 minuter.
Det som jag känner mest är i mina ben och fötter. Jag har haft väldiga problem med hälarna pga hälsporre men det har blivit bättre sen jag började knalla runt i mina Yantra.

Så det var nog ett bra inköp iallafall för mig.
Jag rekommenderar dom till alla som har trötta ben och fötter.
Det gör ont först men sen blir det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar