Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 31 maj 2011

Hundutställning Vallentuna 29 Maj 2011

Ingen rast eller ro efter Österbybruk utställningen. Dagen efter var det dags att åka åt andra hållet till Vallentuna flygfält för att ställa igen. Jag var precis lika trött idag och hade lyckats lägga på lite halsont på det men det hindrade mig inte från att åka och visa upp Charlie och umgås med alla sköna colliemänniskor.
Vädret var inte med oss idag. Jag och Charlie hade dock lite tur och missade regnskuren precis då vi var klara i ringen.
Mikaela hade med sig sitt tält idag så vi kunde gömma oss från regnet och vinden. Däremot hade hon glömt tältpinnarna så vi fick smått panik när vi skulle resa tältet. Det fanns dock en liten ängel som kunde låna oss tältpinnar så vi fick vårat tält iallafall.
Charlie gick in först i ringen och det var en jäkla gnällig domare idag så jag orkade inte ens försöka ställa honom så bra jag kunde. Sen fick han springa hur som helst för jag hörde redan i början att det inte skulle gå vägen. Cond0' Pietro Paolo hette han och ni hör ju redan där att den snubben inte är o lita på. Gnällig och muppig italienare. Jäkla pizzabagare kallade vi honom.
Charlie fick en tvåa och anmärkningar på det ena efter det andra. Skit samma tänkte jag.
Sivan fick en etta och Fia fick en etta och CK sen satt vi bara och skrattade resten av dagen.

Här kommer några få bilder från Vallentuna.
Det blev inte många bilder pga vädret.

Snyggingarna Catta och Mikaela!

Catta visar Siv.

Mikaela visar Fia.
Efter utställningen åkte vi till Max och tröståt lite. Grand de Luxe Cheese & Bacon! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar