Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 11 maj 2011

Water for Elephants


Igår gick jag och Emma på bio och såg Water for Elephants.
Först hade vi tänkt se Hur många lingon finns det i världen? Men vi ändrade oss i sista minut.
Och jag kommer aldrig ångra att jag ångrade mig.
FANTASTISK FILM!!!!
Love it Love it Love it!
Inte för att Robban är med utan hela filmen i sig.
Jag har alltid tyckt om cirkusar och drömde som ung att få vara med i en cirkus.
Jag minns att jag och min kompis tvingade våra syskon och föräldrar att vara med i / titta på våran cirkus när vi var små. Vi var hundtränare, brorsorna skulle vara clowner och lillasyrran skulle balansera på en planka.

Filmer handlar iallafall om en ung veterinärstudent som heter Jakob som tragiskt förlorar sina föräldrar i en olycka. Jakobs värld vänds upp och ner då han inte får nått arv pga sin fars skulder och han har inte heller några släktingar i Amerika. Han börjar en lång vandring mot en stad som sägs ha lediga jobb. Men vägen är lång och Jakob bestämmer sig för att försöka lifta med ett förbipasserande tåg. Väl på tåget blir han påkommen och nästan avkastad men räddas i sista sekund. Jakob har ingen aning om vad det är för tåg han har hoppat på men när han vaknar nästa dag så är det ett jäkla ståhej utanför vagnen han övernattat i. Utanför har hundratals människor fullt upp med att smälla upp en cirkus.
Jakob får jobb på cirkusen. Först som hästskitupptagare sedan som cirkusveterinär och till sist även som elefanttränare till cirkusens nya stjärnattraktion Rosie. Tillsammans med Rosie uppträder cirkusens största stjärna Marlena som är gift med cirkusdirektören. Jakob och Marlena lär känna varandra under träningen av Rosie och skapar ett starkt band som gör direktören riktigt avundsjuk. När han får reda på att Jakob och Marlena har lite för starka känslor för varandra blir han galen och gör allt han kan för att bli av med Jakob som gör allt han kan för att få behålla Marlena.

Filmen utspelar sig på 1930 talet och jag tror (men är inte säker än) att den är verklighetsbaserad. Det har funnits en Benzini Brothers cirkus en gång i tiden och nånting hände säkert så dom fick slå igen men jag vet inte om det är exakt den här storyn. Vore coolt om det är så.

Filmen är så jäkla bra! Jag var helt fast i den heeeela tiden. Det är inte alls mycket kärleks trams utan den är väldigt mörk och tragisk hela tiden. Robban blir slagen gul och blå typ var femte minut genom hela filmen. Och filmen visar hur jävla dåligt det är att dricka alkohol! Bra film! Mycket bra.
Den här rekommenderar jag absolut till alla!
Den kommer lätt hamna i min DVD hylla när den kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar