Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 6 maj 2011

Fästingar


Jag plockade precis årets första fästing på Charlie.
Fy fan vilka vidriga odjur!
Så fort jag får lön ska jag åka och köpa en Tic Clip.
Förra året körde vi Frontline men det är så bökigt att klägga med och hålla koll på hur många veckor dom haft skiten innan man ska kleta på nästa.
Mia rekommenderade Tic Clip som är ett litet smycke du hänger i halsbandet.


Hur fungerar Tic-clip?


Tic-clip är laddad med bioenergi.

Detta skapar ett oscillationsfält/energifält runt djuret som gör det väldigt svårt för fästingar och annan ohyra att lokalisera djuret.
Hur använder jag Tic-clip?

Sätt ihop brickan med de två ringarna och fäst i hundens eller kattens halsband. Väldigt små djur behöver ej använda båda ringarna.

Tic-clip fungerar endast ihop med de ringar som medföljer i förpackningen.
Tic-clip har använts av nöjda djurägare och uppfödare i Tyskland och Europa under många år.
Tic-clip är absolut giftfritt och ofarligt för djur och människor.
Om du tar av halsbandet en kortare stund t ex vid bad påverkas ej effekten.
Dock har det visat sig att en viss effektminskning kan ske då djuret är sjukt, medicinerar eller löper.
Effektiv i två år.
Det fungerar på de allra flesta hundar och katter men någon 100%-ig garanti kan inte lämnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar