Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 24 maj 2011

Träning


Då var vi igång igen! Härligt jobbat Elin!
Igår var jag och Mikaela ut till Ultuna för att gå på ett av våra favoritpass. Jag var lite mör i benen redan innan passet pga 6 dagars jobb och för lite sömn. Och det kände jag även av i början av passet. Jag orkade knappt lyfta benen. Sen upptäckte jag att jag hade tröjan bak och fram också. Det var nog därför det gick så dåligt.

Idag cyklade jag iväg till Väderkvars Friskis och var med och dansade på Saras Dans Fuego pass. (Zumba) Och det kändes riktigt bra faktiskt. Jag hängde med rätt bra men fick ont på dom gamla vanliga ställena. Men nu är jag svettig, trött och hungrig och det känns jävligt bra.

Det känns även jävligt bra att jag tagit mig tillbaka till gymmet.
En anledning är att jag hittade min våg som jag köpte för länge länge sen men aldrig öppnade. Den har legat ouppackad på en hylla i säkert ett år. Jag tog ner den och tog ut den och för första gången på 12 år ställde jag mig på en våg. Och när siffrorna stannade var det en jäkla massa grejer som gick upp för mig. Så jag skickade ett panik sms till Jimmy och bad honom köpa mineralvatten. Haha.
Tåget är iallafall igång. Now I just have to keep it moving.

Jag och Mikaela gjorde en deal igår också. Inget godis!!! Allt godis ska bytas ut mot frukt. Popcorn är okej och chips nån gång ibland när man har filmkväll är okej men nått dagligt intag är INTE okej. Inte för att jag har det nu heller men mer än en gång i veckan kan jag erkänna.

Sen gjorde jag en deal med mig själv.
Varannan vatten! Haha.
Precis som när man dricker alkohol. Varannat glas jag dricker ska vara vatten. Minst. Sen kan man ju dricka 10 glas i rad om man vill men minst varannan vatten. Det är min start. Sätter jag högre krav får jag väl en hjärtinfarkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar