Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 31 maj 2011

Hundutställning Österbybruk 28 Maj 2011

I lördags åkte vi ut till vackra Österbybruk för att ställa ut hundarna i herrgårdsparken. Det var trångt runt ringarna som vanligt och massa folk som sprang omkring. Vädret var helt okej. Solen kikade fram några få gånger men vi slapp iallafall regn.
Det var en dansk domare som hette Kitty Sjong som dömde collie. Charlie fick en jätte bra kritik och det enda hon anmärkte på var att han sprang med svansen lite högt. Tyvärr fick vi bara en tvåa pga det och det var jävligt synd. Jag tyckte det var lite konstigt att det var det enda hon anmärkte på och ändå fick vi bara en etta. Trist men så kan det gå.

Det gick bättre för dom andra. Elvis blev tredje bästa hane och fick CK. Sivan fick en etta och CK och Fia fick en etta, CK och sitt första Cert och blev tredje bästa tik. Så Mikaela var glad när vi åkte hem. Jag var också glad för jag fick äta en jätte god kebab.

Här kommer lite bilder från Österbybruk utställningen.

Mikaela visar Fia.

Tikarna i Öppen Klass.

Fia visar sitt "se söt ut" trick.

Tanjas vackra tik Saga.

Mikaela visar Charlies pappa Elvis.

Catta visar sin lilla Siv.

Min vackra pojke som skötte sig jätte bra idag.

Charlie ville vara med matte. <3
Efter utställningen körde jag hem och jag höll på somna vid ratten. Jag var helt färdig. Gick och la mig och sov 1 ½ timme sen åkte jag till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar