Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 14 maj 2011

Eurovision Song Contest 2011

Jag är så glad att jag är ledig idag så jag får se ESC!
Och självklart ska jag tycka till om alla låtarna.
Här har ni mina åsikter:

  1. Finland

    Typisk finsk stjärtgosse med babyface, blondt hår, kisiga blå ögon och lite knasigt uttal på vissa ord. Jag tycker inte om låtar som man lägger in en trall i för det är enligt mig brist på text. Da du dum...vad är det? Sjung nått på finska istället. Inte den bästa låten. Kanske kan lyssna på den när jag ligger på stranden och sover.
  2. Bosnien & Herzegovina

    Familjen von Tratt. Lite för schwammligt för min smak. Alla kör olika stilar både på utseende, dans och uppträdande. Det finns inget enhetligt i den här gruppen alls. Alla har olika kläder också. Det är väl tur att dom sjunger samma låt iallafall. Me no like!
  3. Danmark

    Jag trodde det skulle bli lite ös när det kommer in ett gäng lite rockiga killar och ställer sig på scen laddade som fan. Men istället gör dom en fjollig version av Andreas Johnssons Sing for Life. Blümchen har även en låt med exakt den melodin. Klantigt att kopiera det när ESC går i Tyskland. Nej jag tyckte inte låten passade bandet.
  4. Litauen

    Disney Disney Disney... Jag ser framför mig hur typ Belle ur skönheten och odjuret sjunger den här när hon blir på tjocken och föder en hårig varulv. C'est ma vie...det är mitt liv. Hon är duktig på sjunga, låten är fin, klänningen är fin men det är ingen vinnare.
  5. Ungern

    Bra låt! Fan va hon såg lång ut. Tycker dock att 2000-talets schlager scen inte är en plats för 40 plussare som tror att dom är sexiga fortfarande. Stå inte där med putmagen och jucka i luften kvinna! Det är barn som tittar på det här programmet också. Det hade varit coolt att höra Celine Dion sjunga den här.
  6. Irland

    Två små glada pojkar som sjunger om läppstift. Jaa.... vad säger man? Dom är ju skit söta när dom står där i sina röda Lady Gaga inspirerade kläder och håret står på ända. Men va fan är det för låt? Jag hör inte texten... hör bara lipstick. Haha men vilka jävla krut-nissar dom är! Riktigt roliga att titta på.
  7. SVERIGE!!!!!!!!!!!

    ERIC ERIC ERIC!!!!! HEJJA ERIC!!!!!!!!!!!
    OH MY GOD HAN ÄR SÅ JÄVLA BRA!!!!!!
    Om Europa inte gillar det här så flyttar jag till Indien.
  8. Estland

    Lite magi på scen. Smart. Men det gör hon bara för att dölja att låten suger. För det gör den. Låter som en 10 åring har skrivit skiten. Och hennes så kallade dansare...vad är det för muppar? Det ser ut som dom glömde dansare fram till imorse och drog med sig några galna tyskar och lite gräs och övade in nått på toan.
  9. Grekland

    What the fuck?! Är det ett skämt? Man ska inte försöka rappa som en stor svart gangsta om man inte är en stor svart gangsta. Jag vet inte ens om det är rapp eller om han bara försöker säga nånting med en lite tuff röst. Den andra muppen sjunger ju rätt bra men låten suger prutt så det blir ju bara dåligt hela alltihopa.
  10. Ryssland

    Haha jag diggar att allt som har med den här låten att göra är Svenskt utom själva muppen som sjunger. Och ful var han också. Han ser ut som en mobbare i skolan. Det var han säkert. Hejja Redone som skrev en låt som är sämre än Erics! HEJJA SAADE!!!! Det enda bra är dom svenska dansarna! Go guys! Den här låten var dålig.
  11. Frankrike

    Han ser ut som Eric Saades fula brorsa! Han är jätte duktig på att sjunga men hade jag varit blind hade jag föreställt mig en tjock gubbe med lite muscha och pingvinkostym. Han hade sjukt fin bakgrund. Men jag vet inte vad jag ska säga om låten. Jag varken hör eller fattar vad han sjunger om. Och jag är inget operafan så den går nog bort. Men han har en fantastisk röst.
  12. Italien

    Vilken rolig liten låt. Tänker på Aristocats. Han låter lite som en katt stundtals också. Den var rolig men inte jätte super duper bra. Den kan passa in på nån gammal krog i en mörk gränd där folk sitter och röker och dricker whiskey.
     
  13. Schweitz

    Landet vars namn ingen kan uttala ordentligt. En till beachlåt. Den var mysig. Jag tyckte om den men den får inte vinna. Dom var söta och duktiga på att spela och sjunga.
  14. Storbritannien

    Va fan har dom på sig? Refrängen var dålig. Ingen power alls. Och den enda som gör nått vettigt är den där lilla snubben som sjunger som en liten flicka. Dom skulle tydligen vara ett stort hot men jag tyckte inte dom var bra alls.
  15. Moldavien


    Ett till jävla skämt. Vilka jävla hattar och kan hon på cykeln kanske spela sitt instrument inte bara låssas spela på det? Sånt här tycker jag inte alls om. Mupp-musik! Längtar tills låten är slut. Det är som en jäkla cirkus.
  16. Tyskland

    Men snälla nån har dom bara en bra sångare i hela Tyskland? Och i år ser hon ut som en anorektiker. Och uttalet har inte direkt blivit bättre. Och om det här var den bästa låten av 12 möjliga i Tyskland så vill jag inte veta hur dom andra lät. Lena du vinner nog inte 2 år i rad.
  17. Rumänien

    Gud vilka fula byxor! Och en liten Robert Wells kopia vid pianot. Det är ett fint budskap han försöker framföra. Change the World är verkligen nånting vi behöver göra. Låten var väl lite svängig.
  18. Österrike

    Oj vilken duktig sångerska! En riktigt fin power-ballad. Hon var fantastiskt duktig! Det blev en liten Hallelujah moment här hemma. Och vilken kontroll på alla tonerna! Mycket bra!
  19. Azerbaijan

    Han ser ut som en liten pojke som målat på sitt skägg och dragit byxorna lite för högt upp i skrevet och hon ser ut som en 3 barnsmorsa som lyckats hålla sig fräsch trots sin ålder. Omaka par utseendemässigt men dom sjunger fint tillsammans. Låten är lite udda men jag gillar den ändå.
  20. Slovenien

    Hon gjorde samma handrörelse 49 gånger. Hon var jätte söt. En mix av Adriana Lima och Megan Fox. Låten var också bra. Inget den bästa jag nånsin hört men den var bra. Farligt.
  21. Island

    Gosegrisarna! Det är en fin historia bakom den här låten och varför dom här grabbarna sjunger den. Den är mysig och dom är mysiga.
  22. Spanien

    Happy Song! Spanien tycker tydligen om låtar som alla kan sjunga med i och gärna göra en dans till. Allt ska vara en fest. Och det har dom väl lyckats med här. En söt tjej med super energiska dansare som framför en riktig party dänga. Vet inte om jag skulle låta den vinna men man kan ju inte låta bli att gunga med.
  23. Ukraina

    Den där sandtjejen såg jag på ett youtube klipp för ett tag sen. Riktigt grym! Själv tycker jag bara att sand är irriterande och hamnar fan överallt om du varit i närheten av den men det hon gör är riktigt imponerande. Men precis som kommentatorerna sa så stjäl det all uppmärksamhet från uppträdandet. Men låten var väl bra...eller? Jag minns inte... kollade bara på sanden.
  24. Serbien

    60-tals gulligull. Super mysig låt och riktigt söta tjejer. Jag tycker det är häftigt av dom som vågar hänga fast vid stilar från förr. Jätte söta brudar!
  25. Georgien

    Nämen gud vilken hemsk klänning hon hade! Den var ju inte snygg nånstans. Så vi fick vänta 24 bidrag innan det kom lite rock n roll. Lite Prodigy killar har hon med sig. Jag tycker inte riktigt att hon verkar vara en rockbrud. Fast det var en bra låt.
Det var alla bidragen och jag måste ju säga att INGEN slår våran Eric Saade. Vårat bidrag är lätt det bästa i år. Nu sitter jag och tittar på mellanakten som är bland det sämsta jag nånsin sett. Nu måste vi hålla tummarna för att Sverige får bra poäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar