Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 7 maj 2011

En eftermiddag i rasthagarna

Idag var jag och Charlie ut till Sävja för att ha en mysig eftermiddag ute med Mikaela, Ingela, Greta och alla hundarna. Vi möttes vid rasthagarna i Sävja och satte oss i ena hagen och fikade. Det var sammanlagt 7 collisar. 3 tjejer, 2 valpar, en gubbe och min pojke. Det var precis lagomt skönt ute, hade kanske önskat nån grad varmare men det var ändå skönt jämfört med dom senaste dagarna. Hundarna lekte och hade skojj och Charlie tyckte verkligen det var superkul att få uppvakta tjejerna lite.

Jag hade med mig kameran och försökte knäppa bilder på hundarna när dom sprang omkring men alla bilder blev verkligen jätte dåliga. Så jag gav upp och gjorde 2 filmer istället.

På den första försöker Mickis få upp Zally och Selma på A hindret. Tok tjejerna bara springer runt och skäller och är ivriga.




Sen andra klippet tränar Mikaela och Greta på att gå innan vi skulle börja åka hem. Alla hundarna var super trötta vid det här laget.




Efter en härlig stund ute åkte vi hem till Mikaela och spelade TP. Och vet ni vad...JAG VANN!!!! OMG!!!! Hurra för mig!
Efter TPt skjutsade jag hem Ingela och sen åkte jag hem. Tack för en mysig dag tjejer! Vi måste göra nått liknande snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar