Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 2 maj 2011

En ledig dag


Idag var det riktigt skönt att få sova ut. Jag sov i 9 timmar och det var verkligen värt! Jag tycker det är viktigt att man hinner sova sina timmar om man ska funka dan efter. Har jag sovit för lite så kommer jag vara den segaste människan on earth!

Jag hoppade precis till i stolen då det började smälla i hela lägenheten. Jag tittar ut genom fönstret och det öser ner massa hagel. Tur att man inte var ute när det hände. Det har slutat nu men shit det såg ut som himlen höll på ramla ner.

Idag är planen att jag och Charlie ska åka ut till Jennifer i Länna och ta en liten promenad. Det är mysigt att åka ut till Jennifer för det känns mer som mina hemtrakter än här i stan. Jag älskar skogen, naturen, lugnet! Längtar tills vi flyttar ut!

Sen klockan 19:00 ska jag och Mickis gå på ett bas-pass på Ultuna. Dags att komma igång igen! Beach 2018 kan fortfarande räddas!

Nu sitter Charlie och är sur och glor på mig så jag ska ge han lite käk och gå ut en sväng i parken. Jag hoppas att det inte kommer mer hagel!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar