Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 27 maj 2011

Hundtränare

 Det finns 3 olika hundtränarprogram som går på TV just nu och alla 3 tränarna använder olika tekniker för att lösa hundproblem. 2 av dom snackar bara skit och sen finns det en som verkligen är en hund-gud!

Fredrik Steen
Frredrik sägs vara Sveriges svar på Cesar Millan men det tycker jag är en förolämpning mot Cesar. Fredrik använder sig av konstiga metoder som gör hundarna förvirrade pga en okonsekvent ledare. Hundar vill ha enkla regler som alltid är samma regler. Det ska inte vara okej att t.ex vara i soffan ibland och andra stunder får man inte alls vara där. Eller att hunden får leka och bita i kopplet ibland men inte alltid. Det är den typen av ledarskap som skapar dessa problemhundar. Icke konsekventa ledare. Fredrik Steens wannabe metoder går fetbort hemma hos mig.

Victoria Stilwell
Victoria är Englands svar på Cesar Millan. Åter igen, en förolämpning att jämföra henne med Cesar. Hennes program visas precis nu när jag skriver på trean och hon har tydligen fått för sig att en livlig liten terrier har kronisk stress... what...the...fuck?! Hennes svar på alla lösningar är godis och det är så fel som det bara kan bli. Man ska inte behöva muta hunden att göra saker i vardagen den ska vilja göra allt du säger ändå. Victorias godis lösningar går också fetbort här i hemmet.

Cesar Millan
Här har vi honom. Min gud! Den enda jag lyssnar på i hundvärlden. Den här karln vet vad han pratar om och han använder metoder som hundar använder mot varandra i en flock. Dom blir alltså inte förvirrade. När jag såg honom live på Hovet så berättade han om hur man löser enkla vardagsproblem och sen visade han i praktiken hur man gör. Inget godis! Alltid samma krav och regler på hundarna. Precis som det ska vara. Cesar rockar och är bäst och alla andra töntar kan gå och hänga sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar