Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 4 maj 2011

Löptikar


Jag och Charlie var precis ute och på vägen hem mötte vi en kvinna med en liten vit pudel som drog så hårt i kopplet att den gick på två ben. Vi stannade och pratade och hon berättade att hennes hund var i höglöpet. Charlie var jätte intresserad av den och dom fick nosa lite på varandra. När vi sedan skildes åt så gjorde han världens glädje skutt och tjöt och skällde. Jag höll på skratta ihjäl mig. Som om han fått nått men han fick ju bara lukta på henne. Det kanske dög.
Det märks på honom att det finns flera tikar som löper i området för han luktar ovanligt länge på vissa ställen och så fort han ser en hund så drar han i kopplet och ska till den. Sen har han även matvägrat nu i några dagar vilket kan bero på att det är tikar som löper här nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar