Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 5 mars 2010

Alice I Underlandet

Onsdagen den 3/3 2010 hade Alice i Underlivet Sverige premiär och jag och Emma hade nog dom bästaste platserna ever på Spegeln i Uppsala.
Vi hade även ganska höga förväntningar på den här filmen. Och den levde upp till våra förväntningar till viss del.
Jag trodde att det skulle vara en knäppare version av Disneys tecknade Alice i Underlandet som jag och mina syskon kunde se 14 gånger i rad. Det var en av våra favoriter bland disneys många underverk. Men den här Alice filmen var inte riktigt lik den jag är van vid. Det var en helt annan story vilket kanske är bra? Den börjar likadant som den tecknade, hon faller ner i hålet och ska igenom den pyttelilla dörren osv. Men sen i första scenen så möter hon nästan alla figurer som har varsin scen i den tecknde. Blommorna, Albatrossen, Katten, Den vita kaninen, tvillingarna... Nästan alla.
Det visar sig iallafall att dom har hämtat Alice och tagit henne tillbaka till underlandet där hon varit en gång tidigare för 13 år sedan och nu ska hon hjälpa underlandarna att störta hjärter dam.
Det är en ganska barnslig film även om jag aldrig skulle låta mina barn se den förän dom är minst 12 år. Det är en hel del jaga, döda och hugga huvet av folk så man ska nog inte ta med sina små till den här filmen.
Johnny gjorde ett bra jobb som hattmakaren men jag tror att engelsmän och amerikaner tycker han är roligare än vad vi svenskar tycker för det är mycket pladder som man inte alls hänger med på. Iallafall inte jag.
Anne gjorde också ett bra jobb men såg stundtals lite drogad ut.
Helena gör alltid ett bra jobb. Hennes roll som hjärter dam var underbar. Hon var min favorit.
Jag rekomenderar absolut den här filmen! Den är väldigt sevärd och ganska rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar