Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 26 mars 2010

Charlies röntgen

Hundar som man vill satsa på och avla på ska man alltid höftledsröntga för att veta om hunden har bra höfter eller mindre bra. Man vill ju inte föra ett höftledsfel vidare. Jag röntgade Charlie för 2 månader sen och fick veta resultatet idag. Man får ett betyg på varje höft där A=Bra B=Okej C=Dåligt osv. Charlie fick D på sin vänstra höft. Den räknas som svårt sjuk. Jag blev jätte ledsen när jag hörde resultatet men inte för att jag inte kan avla på honom för det är skit samma. Det jag är rädd för är att han ska få problem med höfterna tidigt i livet. Alla hundar blir lite stela när dom är gamla, det hör till livscykeln men jag är rädd att Charlie ska ha problem med att gå när han är 5 år. Min älskade pluff. Jag vill ju inte att han ska ha ont.
Han har iallafall inte några som helst problem idag med höfterna. Jag kommer inte fokusera på att hans ena höft är jätte dålig utan vi kör på som vanligt. Jag kan fortfarande ställa ut och träna lydnad och bruks så länge jag vill med honom. Han kommer bara inte få bli pappa nånsin. He will die as a virgin!
Trist men sånt är livet. Älskar honom ändå. Han kommer alltid vara min finaste Pluff!

5 kommentarer:

  1. Med tanke på vilka idioter det var som tog bilderna så kanske det har med det att göra? Gå till någon annan och ta nya bilder och skicka in.

    SvaraRadera
  2. Det är ändå SKK som bedömmer och om dom tycker att bilderna är svårlästa så ber dom om nya. Knäppte ju 9 bilder och höften är lika dålig på alla. =(

    SvaraRadera
  3. :( va tråkigt! *hugs* så himla synd...

    SvaraRadera
  4. usch det är verkligen så jäkla trist...lilla snygga vackra underbara charlie..han skulle säkert blivit en underbar pappa..men men ibland slår ödet till på fel ställe.
    det är ju iallafall ändå samma underbara hund du har..och om du bara fortsätter som idag så hoppas vi verkligen att han får leva ett långt och bekymmersfritt liv.
    många kramar från mig och vovvarna

    SvaraRadera
  5. Tack för stödet brudar.
    Jag tänker inte bekymra mig mer om höften. Det är vad det är och jag älskar honom lika mycket ändå. <3

    SvaraRadera