Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 23 mars 2010

Måndag

Hej Hopp i Lingonskogen!

Idag har varit en underbar dag på alla sätt. När jag vaknade så bestämde jag och Emma att vi skulle ta en lååång promenad tillsammans. Emma ville köra hårt i sina nya super skor och jag behövde ge Charlie en ordentlig motionsrunda. Så jag och Charlie åkte buss ut till Flogsta där Emma bor och det var första gången jag åker buss med honom och han var så duktig! Han gick på bussen utan att tveka och stod snällt medans jag visade upp min biljett och sen gick han lugnt bakom mig fast chauffören började gasa iväg som en dåre. Vi hittade en bekant från en annan Max resturang längre bak i bussen så jag satt och pladdra med honom. Charlie var lite skakig i början men han klarade resan galant.
När vi kom ut till Flogsta hoppade vi av vid Emma och han klarade att gå ur bussen hur bra som helst också. Jag var så sjukt stolt över honom. Min duktiga fina! Jag har fasat inför första bussresan länge men det var bara matte som var nervös.
Emma och skorna joinade oss i Flogsta och sen promenerade vi in mot stan. Det var skönt väder och helt lagomt varmt/kallt. Tyvärr lite slaskigt på många ställen och en hel del stänk från bilar som körde som idioter.
När vi kom in till stan gick vi till donkan och köpte lite kycklig och en burgare åt Charlie. Sen satte vi oss på station (i värmen) och käkade. Hur mysigt som helst. Efter lunchen gick vi vidare till jobbet för att hämta min cykel. När cykeln joinat vårat crew gick vi vidare hem till mig. Sista etappen var jobbigast. Jag ville lägga mig och sova nästan hela vägen. Det vart verkligen en lång promenad.

Vi var ute i 3 timmar och 15 minuter.

Woho värsta motionen! Det var så sjukt skönt att få röra på fläsket ordentligt och att umgås med Emmsis och miljöträna Charlie samtidigt var massa + ! Imorgon ska vi ut och promenera igen men då blir det i skogen istället.
Beach 2018 är verkligen på gång nu!

Efter promenaden åkte vi till IKEA och köpte karra till jobbet. Dom är säkert slut nu för Therese jobbade ikväll. <3 Emma började jobba kl 4 så jag åkte hem och sköt lite fjortisar. Sen åkte jag tillbaka kl 8 och hämtade Emma och Jennifer och så åkte vi ut till Ica Maxi och shoppade loss. Jag köpte ett par strumpbyxor. Hej o Hå! Hoppas dom passar.
Efter det skjutsade jag hem Emma och sen skjutsade jag Jennifer till Sävja där hon skulle hämta bilen hos sin farfar som fixat en fjäder.
Och nu är jag hemma och ska bara surfa nån minut till sen lägga mig i sängen och snarka.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar