Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 17 mars 2010

I måndags var det äntligen äntligen löningsdag. Alla på hela Max var missnöjda med sin pisslön från februari. Jag t.ex fick nästan 5000 kronor mindre än förra månaden. Inte roligt alls. Men skit i det.
Måndag 15/3 var en perfekt dag för MLS för vi som brukar MLSa var alla lediga eller jobbade så det gick att fixa.
Dagen började med en promenad med lilla hunden sen åkte jag och hämtade Emma som inte hade sovit nånting.


I "min bil" dunkar vi bara fantastiska Lady Gagas musik! INGET ANNAT! <3


Här är min söta Emmis! ^^
Vi åkte först förbi Max och käkade Maxburgare 22 och sen var det typ en timme kvar innan Jennifer skulle sluta så vi åkte till Statoil under tiden. Jag slängde i soppa för 680 spänn i den där jäkla dyrbilen och köpte även en guldtvätt. Woopie! Det är kul att tvätta bilen. Man känner sig vuxen. Emma hade inte varit i en biltvätt sen hon var liten så hon var överlycklig.


Så här såg bilen ut innan tvätten. Fin men smutsig.


Och det här är bilen efter tvätten. Oh my god lixom den är nästan lite snygg nu tänkte vi men det tog inte så lång tid så var den smutsig igen. Men den var fin ett tag.


Emma gillade den rena bilen.


Efter tvätten hämtade vi Jennifer och sen åkte vi hem till henne för ett klädombyte. Hemma hos Jennifer hade Emma hunnit bli så här trött. Haha.


Vi åkte till Gränby för att ta död på lite tid. Jennifer hade med sig pantburkar och fick typ tusen spänn. Nästan.


Pretty Ladies!



Vi gick förbi en skoaffär som hade underbara vår/sommar skor i knalliga färger.
Jag ville ha dom här fina knall-lila ballerina skorna.


Emma och Jennifer hittade också varsitt knalligt par skor.


Efter Gränby plockade vi upp Therese och Anna och åkte vidare till Röda Korset.
Jennifer har haft tur här flera gånger och hittat jätte snygga skor i rätt storlek och allt.


Men inte idag....


Therese försvinner alltid bland böckerna.


Brudarna har fått syn på något spännande.


Middag fick bli på McDonalds. Jag provade en chicken wrap och det var gudomligt gott.


Tess ska alltid ha smokie-time innan hon kan göra något vettigt.
Efter donken åkte vi ut till Ica Maxi och fuckade ur. Iallafall jag. Jag handlade som en galning och jag hade tänkte spara pengar för en gångs skull. Men icke de icke. Jag köpte massa bra saker tyckte jag. Hundmaten gick ju på typ 300 spänn. Sen hittade jag en sån där hundsäng (Bia Bed) som jag velat köpa åt Charlie sen han var en liten boll. Så jag köpte en sån och den kostade 500 sen var det annat vi också behövde. Jag hade en 10% kupong som jag använde så jag fick en del rabatt. Love it.
Efter Ica skilldes vi åt och jag körde hem Emma och Anna och deras 7 miljoner påsar till respektive hem. Sen åkte jag också hem och lekte med Charlie och Bia Bädden. Den var lite läskig.
Det var en skit kul dag och jag är så glad att vi kom på MLS. (Månadens Löne Shopping)

2 kommentarer:

  1. HAHA love bilderna! speciellt sko bilden från röda korset..."men inte i dag" och så den där fula posen hahah! Vilken underbar dag!

    SvaraRadera