Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 11 mars 2010

Miljöträning


Idag skulle Jimmy ner på stan för att ta en fika med sin vän Marc och då passade jag och Charlie på att ta en miljöträningspromenad på stan när man kunde få skjuts. Vi hoppade av i ett av parkeringshusen och åkte hiss upp till marknivå. Det var väldigt läskigt men Charlie vågade gå in och ut ur hissen utan att få alltför mycket panik. Sen gick vi med Jimmy till fiket och där skiljdes vi åt. Jag och Charlie promenerade först längs ån och tittade på lite ankor och forsande vatten. Det var lite läskigt att gå nära vattnet men ankorna var inte speciellt intressanta. Vi gick upp mot kyrkan och promenerade i deras trappor. Han är jätte duktig på att gå i trappor nu efter all träning. Men det är fortfarande lite lättare utomhus än inomhus.
Efter kyrkan gick vi vidare mot slottet och där i den lilla parken fick han springa lite lös. Dom hade några roliga stenfigurer som någon satt kläder på som var väldigt konstiga. Där skulle vi stå länge och fundera på om figurerna levde eller bara var jäkligt duktiga på att stå still. Ett äldre par och en yngre tjej som var i närheten drog upp sina kameror när Charlie stod och kollade på ett lodjur i en lila kofta. Dom knäppte massa bilder på honom så nu är han kändis.
Vi traskade vidare genom parken och kom ut ungefär vid flustret och det där. Vi gick till svandammen (som borde kallas ankdammen) och kollade in massa fåglar. Igen. Dom var inte spännande den här gången heller. Vi gick vidare genom stan och ner till station. Där köpte vi en cola i den där nya coola kiosken dom byggt mitt emellan alla busshållplatser. 19:- för 50 cl. Lite maffigt kanske. Vi gick in på station och satte oss på en bänk och då blev han lite nervös pga allt folk och alla ljud ur högtalare och järnvägsspåren osv. Men med hjälp av mattes uppmuntran och lite frolic så klarade han även detta galant. Efter ungefär 15 minuter på station gick vi tillbaka in mot stan. Förbi lilla torget, över stora torget och hela vägen tillbaka till fiket. Hussen och hussens vän hade fikat klart så vi gick tillbaka till bilen och åkte hem.
Väl hemma sov Charlie som en stock. I flera timmar.
Han var jätte duktig under hela promenaden och mycket modigare och mognare än sist vi gick på stan. Jag hoppas att han inte blir livrädd sen när vi ska på utställningar. Ska nog försöka hinna med nån till promenad på stan innan 28 mars då vi ska till eskilstuna. Blir perfekt sen till våren då man kan sitta ute och fika.
Hojta om nån vill följa med nån gång!

2 kommentarer:

  1. Åh va mysigt det skulle vara, att fika på våren/sommaren med Charlie med :D

    SvaraRadera
  2. Ja! Sitta utanför nått fik eller vid ån i solen och pladdra strunt :)

    SvaraRadera