Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 7 mars 2010

Collieträff

Idag var det dags för min och Charlies första collieträff. Klockan 13.00 samlades vi i Sävja och promenerade till en av hundhagarna. Vi var sammanlagt 17 hundar, varav 14 var collie. Och en massa människor. Charlie vart som en helt annan hund när han sprang omkring och skulle hälsa på alla och hålla koll på alla snygga brudar. Jag har aldrig sett honom så frammåt och aktiv. Det var verkligen bra för honom.
Vi hade tur med vädret. Det var inte för kallt och solen sken. Alla hundarna var glada och välmående. Tjejerna var bara lite kinkiga när killarna blev för närgångna. Charlie fick sig flera små nyp när han var odräglig. Vilket också var bra för honom. 
Vi var ute i över 2 timmar och det var hur kul som helst. Alla dom andra collie-ägarna var jätte trevliga och vi hade ju en riktigt stor grej gemensamt. Collies! Jag hoppas det blir en till collieträff snart.

Här kommer lite bilder som jag tog.
Klicka på bilderna för att se dom i större format.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar