Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 23 mars 2010

Nya håret

Jag skrev ju igår att jag vet hur jag ska klippa och färga håret. Det kommer bli super coolt. Nu återstår bara att hitta rätt salong för jobbet. Vore schysst att hitta ett ställe som är bra och billigt. Pratade med brudarna på jobbet som har ganska bra koll på Uppsala och alla salonger är ju bra på sitt sätt. Man kan antingen gå till nån som är snabb, dyr och erfaren eller till en frisörskola som är billig, nogrann men tar lite längre tid. Jag ska gå och kolla på en av frisörskolorna vad dom säger och hur priserna ser ut. Om jag bara hade tänkt klippa och typ slinga eller färga hela håret i en färg hade det varit no problems men det jag vill göra är ändå lite avancerat. Kanske kan be en lärare fixa biffen haha. Längtar till nästa lön. Då ska jag fixa håret. Om inte min älskling vill låna mig en slant. Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar