Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 10 mars 2010

Hostat mig till en nackspärr

Fortfarande sjuk....va fasen! Jag har lessnat nu så nu är det dags att bli frisk. Imorgon vill jag vara en pigg och frisk männska. Punkt och slut!
Igår och idag har jag haft en väldigt konstig känsla i nacken. På höger sida är jag stel som ett gammalt järnstaket och det svider i hela den sidan av nacken när jag rör lite på huvudet. Jag måste gå med högra axeln lite höjd och luta huvudet lite lätt åt höger för att det inte ska göra ont. Saknas bara lite dreggel så kan jag och Jimmy börja parkera på handikapp platserna.
Kan det vara så att jag hostat och nyst mig till en nackspärr? Eller så har jag bara sovit konstigt.
Jag fick ringa till jobbet idag igen. Kan inte jobba imorgon för då kommer halva Uppsala insjukna i nackspärrsflunsan. Viktigt när man jobbar med kunder/gäster och framför allt mat att man inte går till jobbet när man är lite krasslig. Det är bara att vara hemma. Hade jag jobbat på t.ex ett kontor kan man ju bara undvika folk men det är svårt att vara på Max i 10 timmar utan att vara i närheten av en enda kotte.
Idag var Jimmy också ledig så vi har suttit och spelat så gott som hela dagen. Roligre när han är hemma än att sitta här själv och glo in i skärmen.
Imorgon hoppas jag att min flunsa har släppt lite. Speciellt skiten i nacken. Den är fan värst!
Ska lägga mig i ett super varmt bad nu. Maybe it will help.

1 kommentar: