Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 27 mars 2010

Lördag

Idag har det bara varit jobb för hela slanten. Började 8 på morron och var hurtig och cyklade till jobbet. Cykeln står för stunden kvar på jobbet av någon konstig anledning. Höhö. Det var mycket att göra hela dagen och det var skit kul. Alla jag jobbade med var glada och positiva. En stund. Våran bästa timme sålde vi 11.4 tusen kronor och det var tydligen jätte mycket enligt vår käre chef John. Vi kämpade som djur och det känns verkligen i kroppen nu efteråt. Och jag som bara sovit 4 timmar. Tänka sig.
Jag jobbade över en timme för att ruscherna ville aldrig sluta och jag gillar inte att lämna teamet i sticket när dom behöver mig. Så en timme extra för Elin. Ka-Ching!
Jimmy kom och hämtade mig och vi åkte till Kens för att käka middag och sen handlade vi lite matsäck till imorgon. Jag längtar till utställningen imorgon trots det tråkiga beskedet igår. Men jag har snart övertalat mig själv att min hund är ändå vackrast och jag kan ställa ut för att det är roligt och man får fina priser. Sen ska vi satsa stenhårt på lydnad och bruks. Kanske prova agility också. Älskar min collie!
Earth Hour var mysigt. Vi tände ljus och släckte ner allt och satt i tystnaden och muppade. Jag vet att alla Max resturanger hade myspys med tända ljus och neon i taket.
Nu ska jag rasta lilleman och sen bada hans tassar sen är det nog sängdags för familjen Nordström/Palmred/Collie/Knaskatter. Hoppas ni alla haft en bra dag!

PS: Glöm inte ställa fram klockan en timme inatt!

Cyaz

4 kommentarer:

  1. Earth hour... Jag bad ju dig göra det :'(

    SvaraRadera
  2. Vadå ska jag knäppa bilder hemma när det är mörkt? :P det kan jag ju göra varje kväll

    SvaraRadera