Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 13 mars 2010

Cesar Millan

Nu är ju bokrean igång igen och jag har faktiskt köpt en hel bok. De ni! Fanns en bok som var värdig mitt VISA kort och det var Cesar Millans bok. Han är min gud inom hundvärlden. Jag har sett massa program från hans tv-show och han är verkligen en hund-gud. Den svenska versionen med den där Fredrik ska vi inte ens prata om. Han får ett eget inlägg nån gång i framtiden. Idiot.
Iallafall. När jag var hemma hos päronen för länge sen så kollade vi på TV åsså var det Mannen som kan tala med hundar och det ville vi så klart se. Det var program nummer 100 så det var typ en återträff och massa fest. Alla som fått hjälp kom dit och tog med sina hundar osv.
Det roliga var att jag frågade mamma och syrran om dom nånsin sett ett avsnitt med en collie. Jag och mamma är ju collie fantaster så vi skulle ha kommit ihåg det. Men nej ingen av oss kom ihåg nån problem collie. (För det existerar inte!) Då var det så roligt för i slutet av avsnitt nummer 100 så ska Cesar få en överraskning. Kolla vad han får.



Hihihi han blir som ett litet barn. Det är som att han glömt allt han lärt sig när han kramar om "henne".
Den första och enda collien som är med i Mannen som kan tala med hundar är Lassie.
Vilket betyder att collien är den bästa rasen! Och hör sen. ^^ hihi!
Jag är glad att jag har en collie. Ska gå och pussa på honom nu bara för det!

2 kommentarer:

  1. jag gråter! omg...."LASSIEE!?!" hahahahha....jag är så trött just nu...men asså...shit...hilarious...hans ansikte..."LASSIE!!?"

    SvaraRadera
  2. Jag veeet ^^ Jag hade också reagerat så ^^ fniss

    SvaraRadera